duminică, 10 mai 2009

”eba ia atitudine!”


A început campania! Weekendul trecut a fost monopolizat de politicienii care şi-au lansat candidaţii la europarlamentare şi la prezidenţiale. Democrat-liberalii au scos artileria grea: toate doamnele din partid au apărut, sâmbătă, elegante şi decise să câştige toate alegerile. Pesediştii şi-au etalat fularele roşii. Toţi politicienii au participat la marşuri, au cântat muzică populară, au împărţit calendare şi baloane. Circul va continua până la toamnă, când se va da marele meci politic pentru Cotroceni.Ținută electorală cu nojiţeElena Băsescu a luat în serios campania pentru Parlamentul European, unde candidează ca independent. Ea a renunţat la ţinutele şic de Dorobanţi, şi-a pus opincile în picioare şi defilează cu ele, în prezent, în zona Petroşani-Tg. Jiu.

Elena Băsescu s-a lansat în campanie pe 9 mai, de Ziua Europei, la Petroşani, flancată de ministrul Tineretului, Monica Iacob Ridzi, şi soţul acestuia, primarul PD-L al oraşului Petroşani. ”Am vrut să-mi încep campania între prieteni”, a explicat mezina preşedintelui, care şi-a prezentat şi sloganul: ”eba ia atitudine!”. Un slogan simplu, spune ea, care a ”ieşit dintre tineri”: ”Se potriveşte caracterului meu, este un slogan care mi se adresează şi mă caracterizează pentru că atunci când mi-am dat demisia şi am ales să candidez independent am luat atitudine, asta am făcut”.
Elena Băsescu le-a mărturisit ziariştilor că a avut o problemă în a-şi alege culoarea de campanie, pentru că ”toate culorile erau luate”. În cele din urmă a optat pentru verde, ”fiind şi primăvară”. Eba a mărturisit că în contul ei de campanie - care spune că ar fi public, deşi nu l-a anunţat deocamdată - s-ar fi strâns 35.000 de euro ”donaţii de la tineri pur şi simplu” cu care îşi va achita materialele de campanie: şepci, tricouri, pixuri, calendare - în număr limitat pentru că şi bugetul este limitat. Fiica preşedintelui s-a mai plâns de faptul că pentru independenţi campania este mai grea: nu mai sunt la fel de vizibili, au timpi de antenă limitaţi şi nu au dreptul la observatori în secţiile de votare, ceea ce o poate costa aproximativ un procent. Are şi un avantaj: ”Nu sunt listă, sunt o persoană”.

Următoarea oprire va fi municipiul Ploieşti, cu ocazia zilelor municipiului, la invitaţia Robertei Anastase. ”Nu e un secret că femeile din PD-L mă sprijină, (...) m-au invitat în oraş la dânsele”, a explicat Elena Băsescu. Ea şi-a reluat temele de campanie, pe care şi le doreşte însă pentru întreaga sa carieră politică. Copiii victime ale migraţiei forţei de muncă pentru că se regăseşte în această temă: ”Tatăl meu a fost navigator 12 ani şi am stat cu un singur părinte. Apoi (tata) a plecat la Anvers un an şi jumătate şi am rămas cu bunicii mei şi am simţit lipsa părinţilor”. Energia pentru că ”este un subiect potrivit pentru campania la Parlamentul European. Partidele preferă să facă campanie mai mult pe teme de politică internă. Eu îmi aleg şi teme de politică externă şi de interes la nivel european” şi Dunărea deoarece Constanţa ”are ape interioare cu Rotterdam”. Pe drum, fiica preşedintelui s-a oprit la Azilul de Bătrâni din Suseni Gorj, unde i-a dăruit unui bătrân, din partea mamei ei, un scaun cu rotile electric - în cuvintele ei ”un scaun electric”.

Niciun comentariu: