marți, 13 octombrie 2009

"Prea tare "

POLITICA

Azi am dat doar copy ,respectiv paste , pentru ca ieri , domnul BOC EMIL , prim-ministrul Guvernului Romaniei , a stiut sa fie "prea tare " . Aveti in continuare discursul dumnealui din Parlament .





"Doamnelor şi domnilor, voi face câteva consideraţii pe marginea discursurilor care au avut loc în ultimele două ore în Parlament. În primul rând, ceea ce se observă de departe - şi românii sunt convins, de acasă, pot observa - este că, în acest moment, în Parlamentul României se dă o bătălie între cei de la PSD şi PNL care vor să-şi menţină pensiile parlamentarilor şi pensiile speciale. Acest guvern a avut curajul să taie acolo unde doare, adică la privilegiile dumneavoastră. Astăzi este bătălia pentru reformă în sistemul de pensii. Şi o asemenea bătălie trebuie dusă. Acest guvern, împreună cu colegii mei, ne-am asumat responsabilitatea să venim în faţa românilor şi să spunem încă o dată: "Jos privilegiile! Jos pensiile parlamentarilor! Jos pensiile care nu au la bază principiul contributivităţii!” Iar reacţia dumneavoastră este gălăgia şi moţiunea de cenzură. Le mulţumesc colegilor din PD-L, oameni de cuvânt, care au promovat în parlament un proiect pentru eliminarea pensiilor parlamentarilor. Dumneavoastră aţi ales calea boicotului şi neadoptării acelui proiect de lege. Demagogia a mai atins astăzi nişte cote fără precedent. Pe de o parte, spuneţi: criticăm guvernul pentru că emite ordonanţe de urgenţă; dar de ce nu vine guvernul cu o ordonanţă de urgenţă să elimine pensiile parlamentarilor - spun, la scenă deschisă, liderii din PSD şi PNL, crezând că guvernul va cădea într-o asemenea capcană şi dumneavoastră veţi rămâne cu pensiile parlamentarilor. Eu vă adresez o întrebare la care vă rog să răspundeţi dumneavoastră în colegiul uninominal de unde proveniţi, domnilor de la PSD şi PNL - nu-mi răspundeţi mie, răspundeţi celor care v-au trimis în Parlament: de ce nu aţi votat până acum proiectul de lege care vizează eliminarea pensiilor dumneavoastră? Din ianuarie stă pe masă. De ce? Tăcere, domnilor de la PSD şi PNL. Domnilor de la PSD şi PNL, de ce nu aţi permis Guvernului să vină cu asumarea răspunderii şi să meargă până la capăt pe legea pensiilor, care elimină şi privilegiile dumneavoastră şi restabileşte egalitatea în sistemul de pensii, pe baza principiului contributivităţii? Pentru că v-a fost şi vă este frică. Aceasta este realitatea! Dar vreau să ştiţi că drumul pierderii privilegiilor dumneavoastră nu mai poate fi oprit, indiferent ce se va întâmpla astăzi. Eu am spus de mai multe ori că nici un preţ nu este prea mare pentru un guvern, dacă reuşeşte să promoveze legi corecte. Am venit şi mi-am pus la bătaie, împreună cu colegii mei, mandatul, pentru a realiza reforma statului român. Şi, iată, bugetari de lux nu mai există, i-am eliminat. Dumneavoastră i-aţi creat, cei din PNL şi PSD. Nu mai există, pentru că am avut voinţa politică şi am făcut acest lucru. Am desfiinţat agenţiile guvernamentale, pe care în bună parte dumneavoastră le-aţi creat. Nu mai există. În al treilea rând, am eliminat cumulul dintre pensie şi salariu, pe care dumneavoastră l-aţi permis; noi am avut curajul şi /nu/ l-am dus mai departe. Astăzi, venim cu o lege care vizează reforma pensiilor, vizează pierderea de privilegii în România. Fraudulos, dumneavoastră ne-aţi blocat şi aţi venit cu o moţiune de cenzură împotriva guvernului. Este o onoare, repet, pentru orice guvern al acestei ţări care vine cu legi corecte şi pe care doreşte să şi le asume chiar cu preţul guvernului care este în exerciţiu. Asta înseamnă să ai voinţă şi curaj politic. Sunt peste 473 de parlamentari care intră sub incidenţa pensiilor parlamentarilor. Sunt date oficiale pe care le-am primit, la care se mai adaugă 322 de funcţionari publici parlamentari, despre care din nou spun că fac parte din această lege specială. Dar vreau să fiu corect şi să spun tuturor: aici nu este o bătălie între persoane. Doamnelor şi domnilor parlamentari, vă stimez şi vă apreciez pentru că sunteţi aleşii oamenilor din teritoriu, sunteţi aleşii românilor. Pentru mine, nu contează că este vorba de un om sau de 200.000, eu vorbesc de principii, iar principiul pe care îl apărăm eu şi guvernul pe care îl reprezint este corect. Acel principiu spune foarte clar: fiecare din această ţară trebuie să primească o pensie pe măsura contribuţiei pe care o are la bugetul de pensii. Noi apărăm un principiu. Oricât aţi încerca dumneavoastră să mă puneţi în conflict cu alte categorii sociale - eu le respect deopotrivă pe toate - principiul trebuie aplicat pentru a-i respecta pe cei 22 de milioane de români care contribuie cu impozite, taxe şi contribuţii la ceea ce se plăteşte în această ţară. Astăzi, dumneavoastră faceţi front comun, cei de la PSD şi PNL, pentru a vă apăra privilegiile. Să ştiţi că nu pentru mult timp! Nu pentru mult timp se mai poate face acest lucru, pentru că acest guvern a deschis şi a avut curajul să zguduie ceea ce timp de 20 de ani se credea că nu se va putea: pensii ale parlamentarilor, salarii bugetare de lux şi alte lucruri de acest fel. Reforma care a vizat salarizarea unică de ce n-aţi avut curajul până acum să o promovaţi? Pentru că v-a fost frică pentru propriul scaun şi pentru propriul fotoliu. Acest guvern şi-a asumat răspunderea pe aceste lucruri. Am fost - şi-mi vine să zâmbesc - acuzat de preşedintele Senatului, domnul Mircea Geoană, că demersul pe care îl fac este pentru a ne apăra şi salva fotoliile de miniştri sau de prim-ministru. V-aş ruga să-mi daţi un singur exemplu de după 1989, când un prim-ministru a venit şi şi-a pus de şase ori la bătaie fotoliul de prim-ministru numai pentru ca lucrurile să se schimbe în această ţară şi legile să fie adoptate. Daţi-mi un exemplu! Că el se numeşte Tăriceanu, că se numeşte Năstase, că se numeşte Iliescu, sau cine o mai fi, daţi-mi un exemplu, cine a avut un asemenea curaj, alături de guvernul pe care îl reprezintă?! Deci, este profund incorect faţă de colegii mei, membri ai guvernului, faţă de colegii mei din Partidul Democrat Liberal, care m-au ajutat şi m-au sprijinit în tot acest demers şi fără sprijinul lor n-aş fi reuşit acest lucru, pentru că i-am simţit întotdeauna aproape pe cei din PD-L, cărora le mulţumesc şi pentru ce au făcut şi pentru ce fac astăzi: să apere în această ţară reformele care sunt necesare românilor - celor 22 de milioane, nu parlamentarilor - asta e diferenţa între ceea ce facem noi şi ceea ce promovaţi dumneavoastră. Doamnelor şi domnilor colegi, domnul Tăriceanu spunea că ţin de scaun pentru că stau în casă de protocol. Pentru informarea corectă a românilor, şi înainte de a fi prim-ministru, şi acum, şi după ce voi termina acest mandat - astăzi, peste patru ani sau oricând - stau acolo unde am stat şi înainte: în acelaşi apartament la Cluj şi în acelaşi apartament al Partidului Democrat Liberal, la Bucureşti. Nu am nici o casă de protocol, pentru că am considerat că locul primului ministru este acolo unde a fost şi înainte, nu într-un alt sistem. Dar, spre deosebire de toţi predecesorii mei în funcţia de prim-ministru, eu am desfiinţat Cancelaria pe care domnul Năstase şi domnul Tăriceanu au umflat-o în dispreţul banului public. Eu am desfiinţat-o, asta a însemnat curaj politic. Guvernul pe care îl conduc a desfiinţat agenţiile pe care dumneavoastră le-aţi umflat cu salarii de /.../ 30 de mii de euro, 40 de mii de euro pe lună - dumneavoastră aţi făcut acest lucru, noi le-am tăiat. Guvernul pe care-l conduc a emis un act normativ prin care a diminuat cu 20% aparatul din cabinetele demnitarilor. Dumneavoastră aţi umflat aparatul, noi l-am diminuat cu cel puţin 20%. Acestea sunt fapte, doamnelor şi domnilor parlamentari, sunt lucruri concrete. Dumneavoastră vă pricepeţi să puneţi cuvinte unul după altul foarte frumos, e adevărat! Dar, domnule Antonescu, domnule Geoană, daţi-mi o lege care a rămas după dumneavoastră până acum, de când sunteţi în politică. Spuneţi ce aţi făcut până acum, ce a rămas în urma dumneavoastră? Demagogie. Şi atunci când un guvern vrea să vină să facă ceea ce trebuie, spuneţi "nu". Măsura omului politic este ceea ce rămâne după el /.../. Drumul reformei în România nu va putea fi oprit, oricât v-aţi face fraţi de cruce astăzi, cei din PSD şi PNL. Aţi mai făcut o dată "322"-ul. Românii v-au dat o lecţie usturătoare şi n-aţi învăţat nimic. N-aţi învăţat nimic din lecţia lui "322". N-aţi învăţat nimic din faptul că a susţine lucruri care sunt contrare oamenilor care v-au reprezentat vă duc la eşec. 75% dintre români v-au întors spatele la referendumul pe care dumneavoastră l-aţi promovat în 2007. Se pare că aveţi o memorie scurtă şi n-aţi învăţat nimic. Acum, şeful statului v-a propus un referendum pentru reducerea numărului de parlamentari - asta e realitatea: suntem şi sunteţi prea mulţi pentru ceea ce-şi permite România în momentul de faţă, avem nevoie de un parlament cu un număr mai mic de parlamentari. Ce-aţi făcut? V-aţi opus şi vă opuneţi în continuare. Colegii mei de la PD-L v-au propus acest lucru, să daţi avizul măcar consultativ. Aţi refuzat. De ce refuzaţi, doamnelor şi domnilor? Întrebarea mea este directă: pentru că vă afectează propriile interese, vă este frică de faptul că n-o să mai fiţi în Parlamentul României? Dar la românii care vă finanţează salariile v-aţi gândit vreodată? V-aţi gândit la aceste lucruri? V-aţi gândit că România nu-şi poate permite să aibă aproape 500 de parlamentari? V-aţi gândit la faptul că actuala structură a Parlamentului bicameral, din nefericire, este ineficientă, că în cele mai multe cazuri funcţionează ca un parlament unicameral? V-aţi gândit la faptul că sunteţi desemnaţi pe aceeaşi modalitate de vot şi reprezentanţi aceleaşi colectivităţi teritoriale? V-aţi gândit la banii pe care-i luaţi în fiecare lună şi v-aţi întrebat "oare îi merit în raport cu situaţia ţării?" Nu v-aţi gândit la aceste lucruri. De aceea, românii sunt aceia care ne vor judeca pe toţi. Aici este un for politic de dezbatere unde libertatea cuvântului este garantată. Diferenţa care ne separă este că noi avem în spate fapte, dumneavoastră aveţi numai vorbe, iar pentru asta românii vă vor sancţiona. Aveţi în faţa dumneavoastră un vot. Contez la acest vot, evident, aşa cum am contat întotdeauna şi voi conta întotdeauna pe PD-L, acel partid care a schimbat modul de a face politică în România - o politică în interesul cetăţeanului - şi prin toate proiectele pe care le-a promovat a demonstrat că ştie să fie alături de cetăţean. Dar, de asemenea, mă adresez dumneavoastră şi spun un lucru. Dumneavoastră, spre deosebire de foştii parlamentari, înainte de anul 2008, aveţi o calitate în plus: aveţi calitatea aceea de a nu fi 'listaci', aveţi calitatea aceea că alegerea dumneavoastră, în primul rând, s-a datorat meritului poate pe care îl aveţi şi încrederii de care vă bucuraţi în colegiul care v-a desemnat. Acum aveţi o problemă. Uitaţi-vă în ochii - mă adresez celor de la PSD şi PNL - uitaţi-vă în ochii acelora care v-au desemnat şi nu în ochii şefilor de partid. Şefii de partid sunt trecători. Oameni care v-au votat sunt întotdeauna acolo, lor şi în faţa lor răspundeţi, în acest moment, şi alegeţi cum este mai bine: să vă păstraţi privilegiile sau să fiţi alături de cei 81% dintre români care doresc un sistem de pensii bazat pe principiul contributivităţii? Asta e alegerea pe care o faceţi dumneavoastră. Şi vreau să fiu bine înţeles: mie nu-mi faceţi un favor dacă votaţi împotriva moţiunii. Nu-mi faceţi un favor, ca prim-ministru, pentru că este o meserie grea şi vreau să ştiţi că de când sunt în această poziţie mi-am dat seama cât de greu este să ai responsabilitatea - şi să nu ai vacanţă - să faci ceea ce trebuie pentru România. Eu nu mi-am permis o zi de vacanţă în cele nouă luni de când sunt aici. Deci, nu-mi apăr poziţia, dar am venit cu legi care au schimbat România. Nu am nici un fel de privilegiu, aşa că nu am ce să pierd, acest lucru este clar. Dar vreau, în acelaşi timp, să ştiţi că toate autorităţile statului au responsabilitate faţă de România: guvernul dar şi parlamentul. Guvernul are responsabilitatea să facă ceea ce trebuie pentru români şi să-şi respecte angajamentele internaţionale pe care România le are, nu un guvern anume, România. Legea pensiilor face parte din cadrul angajamentelor internaţionale ale României. Noi am pus-o pe masă, dumneavoastră o refuzaţi. Este răspunderea dumneavoastră. Acest angajament este parte şi a acordurilor internaţionale - aşa cum am spus - pe care le-am semnat. Dacă România va fi în imposibilitatea de a avea resursele financiare pentru a-şi acoperi deficitul bugetar anul acesta din cauza deciziei dumneavoastră, să ştiţi că acest lucru depinde şi de votul pe care îl daţi astăzi, un vot care trebuie să fie, repet, în interes naţional, în cunoştinţă de cauză şi responsabil. Din punctul meu de vedere, vreau să vă asigur că eu şi colegii mei avem conştiinţa că facem ceea ce trebuie şi vom face acest lucru până în ultima secundă cât vom fi la guvernare - că va fi astăzi, mâine, peste patru ani sau peste trei ani, când se va sfârşi mandatul, acest guvern va face ceea ce trebuie pentru 22 de milioane de români şi nu pentru parlamentari. Vă mulţumesc."
Emil Boc, prim-ministrul guvernului Romaniei

Niciun comentariu: