marți, 11 august 2009

obama.com ,o noua revolutie...numita si efectul YOUTUBE

Cu un buget mic procentual (17,9 milioane de dolari) fata de totalul campaniei (2,16 bilioane de dolari), Obama a reusit sa ajunga direct la populatie, intr-o modalitate pe care niciun alt candidat n-a mai folosit-o vreodata.
Utilizarea internetului in campania electorala a lui Obama si impactul sau puternic, a fost comparat cu impactul utilizarii televiziunii (aflata pe atunci abia la inceput) de catre J.F. Kennedy, in 1960, pentru a castiga alegerile.
Instrumentele internetului au fost folosite cu dibacie de staff-ul lui Obama pentru a face cunoscut mesajul sau electoral. Modul in care internetul si-a facut simtit impactul a constat in schimbarea radicala a manierei de raportare a americanilor la politica.
Echipa lui Obama a decis inca de la inceputul campaniei sa construiasca o retea online care sa functioneze in paralel cu media traditionala.
S-a ajuns la un grup de 2,3 milioane de simpatizanti pe Facebook (creatorul Facebook, Chris Hughes, este consilierul lui Obama) si o campanie sustinuta pe Youtube, formata din 70 de filmulete (postate intr-o singura saptamana) si realizate special pentru electoratul din statele-cheie.De asemenea, a fost creata pagina personala, www.barackobama.com si pagina de socializare, www.myBarackObama.com.
Obama s-a folosit de absolul tot ce tine de internet pentru a raspandi principiile sale si agenda electorala:- bookmarking- video (Youtube, Metacafe)- image / photo-sharing services (Flickr, Photobucket)- social networking (MySpace, Facebook)- social knowledge (Yahoo!Answers, Wikipedia)- Google Directory
In plus, echipa sa a venit si cu inovatii, construind “pagini dedicate”, introducand reclame pe jocurile video si apeland la SMS-uri pentru a-si tine la curent simpatizantii.
Staff-ul lui Obama a initiat si proiectul “McCainPedia”, constand in dezvoltarea unei pagini de internet, numita “Numara minciunile”, care contabiliza toate gafele, erorile, minciunile facute de rivalul sau, republicanul McCain.
Internetul a fost utilizat nu doar pentru a raspandi mesajele electorale ale lui Obama, ci si pentru a strange banii de campanie: 3,2 milioane de donatori online au contribuit la campania lui Obama cu peste 300 de milioane de dolari (suma cea mai mica, dar si cea mai populara la donatii, a fost de 25 $). Obama a facut, astfel, istorie, renuntand la sistemul public de finatare a campaniei si bazandu-se doar pe finantare privata. Internetul a fost transformat intr-o unealta politica eficienta de strans bani.
Campania lui Obama va ramane probabil in istorie ca fiind prima in care “new media” au facut jocurile, pentru ca victoria lui Obama se datoreaza si internetului.
Yes, they can!
sursa> sunshinemedia.blogspot.com
(…)
In 2008, victoria lui Obama vine pe fondul unei campanii utilizand mijloace diverse, intre care noile tehnologii au fost extrem de importante. Unii observatori considera ca utilizarea masiva a internetului a mobilizat la vot un numar important de tineri – altfel destul de lipsiti de interes fata de chestiunile politice – si este foarte posibil ca tocmai acestia sa fi fost cei care i-au adus procentul hotarator.
Ceea ce este remarcabil in campania desfasurata de Obama in internet este faptul ca a fost in mare parte realizata de sustinatorii sai, folosind uneltele puse la dispozitie de staff-ul candidatului. Daca in cazul campaniei prezidentiale franceze de anul trecut instrumentul preferat a fost blogul, in cazul campaniei americane elementul cheie s-a numit “social networking”. Barack Obama a profitat de experienta campaniei, foarte axate pe internet, desfasurata de Howard Dean in 2004 si l-a angajat pe coordonatorul acesteia, Joe Rospars, inca din faza alegerilor preliminare, cand s-a confruntat cu Hillary Clinton, mult mai conservatoare in privinta mijloacelor prin care si-a condus campania. Insa omul-cheie in implementarea strategiei “grassroots” pe care si-a dorit-o staff-ul candidatului a fost Chris Hughes, unul dintre cei patru fondatori al Facebook. Hughes a lucrat ca voluntar – purtand titulatura “online organizing guru” – la realizarea sitului My.BarackObama.com, cu siguranta piesa esentiala a intregului ansamblu online. In esenta, e vorba de o platforma de socializare in retea, cu toate ingredientele necesare, de la profiluri individuale, grupuri bazate pe arii de proximitate la domenii de interes, bloguri si instrumente de comunicare tipice, pana la sistemul de colectare online a contributiilor banesti.
Succesul a fost extraordinar, cei peste 1,5 milioane de utilizatori inregistrati constituind o comunitate extrem de activa de sustinatori, care au organizat peste 150.000 de evenimente in sprijinul favoritului lor, au agregat o baza de date cu numere de telefon si adrese de e-mail dispuse sa accepte mesaje legate de campania lui Obama, astfel incat in ziua alegerilor voluntarii au putut sa faca peste un milion de apeluri telefonice indemnandu-i pe alegatori sa participe la vot. Fara indoiala, caracterul implicit viral al retelelor de socializare si-a spus cuvantul.
Alte elemente interesante ale campaniei au fost situl “Fight the Smears”, menit sa contracareze cu dovezi concrete zvonurile rauvoitoare la adresa lui Obama, precum si aplicatia (realizata de voluntari) “Obama 08″ pentru iPhone si iTouch, care le-a permis utilizatorilor sa-si mobilizeze cunostintele folosind popularele aparate de la Apple.
sursa businessmagazin.ro/
“Barack Obama foloseste deja tehnologia pentru a imbunatati politicile prezidentiale si pentru a ajuta cetatenii sa ia parte la procesul politic. Campania pe Internet a lui Obama este doar inceputul utilizarii de catre Obama a puterii conferite de Internet pentru a transforma politica si guvernarea. Pe barackobama.com, alegatorii sunt conectati nu numai cu campania electorala, dar si intre ei; campania foloseste tehnologia Internetului pentru a-i implica pe cei care nu au putut participa in persoana la campaniile prezidentiale. Peste 280.000 persoane si-au creat conturi pe barackobama.com. Acesti utilizatori s-au constituit in grupe de voluntari si au organizat peste 13.000 evenimente specifice off-line folosind acest site” (Link)
Impresionant, nu? ?i, in acelasi timp, foarte eficient. Mult mai ieftin decat sa fabrici tot felul de fluturasi pe care sa ii raspandesti la intamplare in cutiile postale ale alegatorilor. Practic, creezi o retea sociala care lucreaza gratis pentru tine, din convingere sau, in multe cazuri, din placerea de a se implica antr-o activitate colectiva si creativa.
Este incredibil ce poate face pentru un candidat un site foarte bine pus la punct.
sursa> sfetcu.com
si pentru viitor…
Obama intentioneaza sa continue folosirea clipurilor video on line atunci cand se va afla in Biroul Oval. In tr-un interviu pe YouTube de acum un an i-a spus lui Grove ca site-ul va avea rolul pe care l-a avut radioul pentru Franklin D. Roosevelt, in timpul administratiei sale (in anii 30-40). Vom avea dis cutii in fata caminului de secol XXI, in care voi vorbi direct americanilor prin stream-uri video, pentru ca acest lucru imi permite sa interactionez cu ei direct, intr-un mod despre care cred ca va imbunatati democratia si ne va intari guvernarea, aspus Obama. Vor exista, desigur, unele diferente. Asa cum Obama a folosit acest mediu pentru a raspunde discursului lui George W. Bush din fata Congresului, publicul lui Obama va folosi probabil materiale video pentru a-i raspunde la randul sau. Numiti-l efectul YouTube...
mai multe pe http://www.echipadeimagine.ro/otpdl/obamacom-o-noua-revolutie.html

Niciun comentariu: