

Ziua de 7 iunie este o zi importantă pentru noi toţi, ziua în care toate ţările membre ale Uniunii Europene îşi aleg reprezentanţii în Parlamentul European. România trimite în forul european 33 de europarlamentari. Cine vor fi aceştia, asta depinde de noi, de cei care votăm, pentru că europarlamentarii sunt aleşi direct de noi, românii cu drept de vot. Cât de importanţi vor fi aceşti oameni pentru noi în mandatul lor de cinci ani, primul mandat întreg în Parlamentul European pentru România, vedem cu ochii noştri. Nimic din ceea ce se întâmplă azi în ţara noastră nu e străin de deciziile forului european. Acolo se decide tot ceea ce facem, tot ceea ce consumăm, tot ceea ce ne influenţează viaţa, iar cei ce decid pentru noi sunt europarlamentarii. Alegerile europene din 7 iunie sunt alegeri româneşti pentru drepturi europene.
Românii vor trimite un mesaj clar la Bruxelles, de unde asteaptă respect şi întelegere deplină. Votul din 7 iunie are în primul rând o însemnătate naţională. El trebuie să aducă românilor egalitatea deplină cu ceilalţi cetăţeni europeni. El trebuie să transmită Europei că românii nu cred într-o Europă a barierelor şi restricţiilor. Şi nici într-o Europă cu două tipuri de cetăţeni. Românii au dreptul să muncească şi să circule liber în toată Europa. Aşa cum cetăţenii Europei au dreptul să cunoască şi să se bucure de produsele şi de valorile româneşti. Cetăţenia europeană a românilor trebuie să treacă de pe hârtie în realitate. Partidul Democrat-Liberal înţelege prin Europa un lucru concret şi cuprinzător: viaţă europeană pentru toţi românii. După 20 de ani de sacrificii şi ajustări dureroase, românii au şansa de a se bucura de toate libertăţile şi avantajele vieţii moderne: de la reţele de transport rapide, la case, spitale şi şcoli noi. Această şansă trebuie fructificată şi are în Partidul Democrat-Liberal singura garanţie. Integrarea practică a României în Uniunea Europeană, cu toate răspunderile şi cu toate drepturile cuvenite, e datoria parlamentarilor europeni. A tuturor parlamentarilor europeni din România. De reuşit, vor reusi însă doar parlamentarii europeni ai PD-L. De ce noi? Pentru că PDL e singurul specialist european al României. Politica şi candidaţii europeni ai PDL sunt un pas spre concretizarea vieţii europene a românilor. Prin PD-L putem trece de la Europa angajamentelor şi documentelor la Europa faptelor şi realizărilor.
PD-L e parte a celei mai mari familii europene
PD-L e singurul partid care poate face trecerea de la proiect la concret pentru ca e la putere: atât la Bucureşti cât şi la Bruxelles. PD-L conduce la Bucureşti guvernul care apără familiile României de criză. PD-L face parte, la Bruxelles, din cea mai puternică familie europeană, Partidul Popular European, partidul din care fac parte preşedintele Comisiei Europene, Baroso, şi cel mai mare număr de parlamentari europeni. Greutatea şi competenţa europeană a PD-L vor adânci şi îmbogăţi raporturile între România şi centrul de decizie european. Prin PD-L, România va lăsa în urmă perioada îndelungată de pasivitate europeană, va înceta să fie un spectator şi un colector de reproşuri şi monitorizări. Ponderea europeană a PD-L poate face din România o ţară activă la Bruxelles, un stat care impune punctele de vedere şi interesele cetăţenilor români. PD-L este partidul care a găsit România la uşa Europei şi a dus-o în Uniunea Europeană. PD-L e partidul cel mai acasă în Parlamentul European. PD-L e parte a Partidului Popular European, cel mai puternic grup al Parlamentului European şi familia care a pus bazele Uniunii Europene. Ca parte a PPE, PD-L se afla în sânul celei mai puternice familii politice europene. Interesele României se vor plasa astfel în cel mai important centru european de decizie.
Românii vor trimite un mesaj clar la Bruxelles, de unde asteaptă respect şi întelegere deplină. Votul din 7 iunie are în primul rând o însemnătate naţională. El trebuie să aducă românilor egalitatea deplină cu ceilalţi cetăţeni europeni. El trebuie să transmită Europei că românii nu cred într-o Europă a barierelor şi restricţiilor. Şi nici într-o Europă cu două tipuri de cetăţeni. Românii au dreptul să muncească şi să circule liber în toată Europa. Aşa cum cetăţenii Europei au dreptul să cunoască şi să se bucure de produsele şi de valorile româneşti. Cetăţenia europeană a românilor trebuie să treacă de pe hârtie în realitate. Partidul Democrat-Liberal înţelege prin Europa un lucru concret şi cuprinzător: viaţă europeană pentru toţi românii. După 20 de ani de sacrificii şi ajustări dureroase, românii au şansa de a se bucura de toate libertăţile şi avantajele vieţii moderne: de la reţele de transport rapide, la case, spitale şi şcoli noi. Această şansă trebuie fructificată şi are în Partidul Democrat-Liberal singura garanţie. Integrarea practică a României în Uniunea Europeană, cu toate răspunderile şi cu toate drepturile cuvenite, e datoria parlamentarilor europeni. A tuturor parlamentarilor europeni din România. De reuşit, vor reusi însă doar parlamentarii europeni ai PD-L. De ce noi? Pentru că PDL e singurul specialist european al României. Politica şi candidaţii europeni ai PDL sunt un pas spre concretizarea vieţii europene a românilor. Prin PD-L putem trece de la Europa angajamentelor şi documentelor la Europa faptelor şi realizărilor.
PD-L e parte a celei mai mari familii europene
PD-L e singurul partid care poate face trecerea de la proiect la concret pentru ca e la putere: atât la Bucureşti cât şi la Bruxelles. PD-L conduce la Bucureşti guvernul care apără familiile României de criză. PD-L face parte, la Bruxelles, din cea mai puternică familie europeană, Partidul Popular European, partidul din care fac parte preşedintele Comisiei Europene, Baroso, şi cel mai mare număr de parlamentari europeni. Greutatea şi competenţa europeană a PD-L vor adânci şi îmbogăţi raporturile între România şi centrul de decizie european. Prin PD-L, România va lăsa în urmă perioada îndelungată de pasivitate europeană, va înceta să fie un spectator şi un colector de reproşuri şi monitorizări. Ponderea europeană a PD-L poate face din România o ţară activă la Bruxelles, un stat care impune punctele de vedere şi interesele cetăţenilor români. PD-L este partidul care a găsit România la uşa Europei şi a dus-o în Uniunea Europeană. PD-L e partidul cel mai acasă în Parlamentul European. PD-L e parte a Partidului Popular European, cel mai puternic grup al Parlamentului European şi familia care a pus bazele Uniunii Europene. Ca parte a PPE, PD-L se afla în sânul celei mai puternice familii politice europene. Interesele României se vor plasa astfel în cel mai important centru european de decizie.
Mircea Grosu – europarlamentarul de care avem nevoie
Mircea Sevastian Grosu, viceprimarul Severinului, candidează pentru alegerile europarlamentare din acest an, pe lista PD–L. Pentru noi mehedinţenii, atât prezenţa pe lista euro, dar mai ales posibilitatea de a putea alege un om de-al nostru, un specialist al acestor locuri, este o şansă unică. Ştim cu toţii că partidele aleg cu atenţie şi responsabilitate persoanele care întregesc o listă de candidaţi, îi propun pe aceştia votului popular, dar candidaţii aflaţi pe listă pot sau nu pot deveni aleşi cu acte în regulă decât dacă noi toţi îi certificăm prin votul nostru, dat în cunoştinţă de cauză. Este, deci, momentul să alegem un mehedinţean adevărat pentru Parlamentul European, este vremea specialiştilor tineri de talia lui Mircea Grosu.
În iunie 2008, cel care până atunci conducea o firmă prestigioasă, ROMTELECOM, cel care lucra într-un mediu concurenţial natural, avea să devină prin voinţa majorităţii covârşitoare a consilierilor municipali, viceprimar al municipiului Drobeta-Turnu-Severin. Mircea Grosu are 41 de ani şi multă ambiţie, are în spate o carieră politică, şlefuită prin încrederea Organizaţiei Municipale PD-L Severin, care l-a ales preşedinte. A trecut un an de atunci, iar viceprimarul poate spune că şi-a făcut bine treaba. A fost desemnat să se ocupe, în principal, de intergrarea europeană şi de atragerea fondurilor europene. A început prin a reforma din temelii compartimentul de profil, pe care, de fapt, fosta administraţie nu l-a folosit din prea mult anacronism. Mircea Grosu a refăcut cu multă migală punţile de legătură cu instituţiile de profil din ţară, abilitate să faciliteze circulaţia fondurilor europene, dar şi cu firmele de consultanţă. În multe din cazuri nu i-a fost uşor, deoarece tot foştii edili reuşiseră să irite oamenii pe care ar fi trebuit să îi asculte cu sfinţenie deoarece veniseră să îi înveţe cum să aducă la Severin bani europeni. Unii dintre aceşti responsabili ai agenţiilor de implementare fuseseră chiar ţinuţi ore întregi pe la uşi, iar unii dintre cei care reprezentau firme de consultanţă fuseseră derutaţi şi uneori chiar păcăliţi. Odată refăcută toată această reţea de legături utile, Mircea Grosu avea să descopere că deşi fondurile europene par uşor de atras, realitatea demonstrează că este mult de alergat. Dar a reuşit, iar asta e cel mai important lucru.
În iunie 2008, cel care până atunci conducea o firmă prestigioasă, ROMTELECOM, cel care lucra într-un mediu concurenţial natural, avea să devină prin voinţa majorităţii covârşitoare a consilierilor municipali, viceprimar al municipiului Drobeta-Turnu-Severin. Mircea Grosu are 41 de ani şi multă ambiţie, are în spate o carieră politică, şlefuită prin încrederea Organizaţiei Municipale PD-L Severin, care l-a ales preşedinte. A trecut un an de atunci, iar viceprimarul poate spune că şi-a făcut bine treaba. A fost desemnat să se ocupe, în principal, de intergrarea europeană şi de atragerea fondurilor europene. A început prin a reforma din temelii compartimentul de profil, pe care, de fapt, fosta administraţie nu l-a folosit din prea mult anacronism. Mircea Grosu a refăcut cu multă migală punţile de legătură cu instituţiile de profil din ţară, abilitate să faciliteze circulaţia fondurilor europene, dar şi cu firmele de consultanţă. În multe din cazuri nu i-a fost uşor, deoarece tot foştii edili reuşiseră să irite oamenii pe care ar fi trebuit să îi asculte cu sfinţenie deoarece veniseră să îi înveţe cum să aducă la Severin bani europeni. Unii dintre aceşti responsabili ai agenţiilor de implementare fuseseră chiar ţinuţi ore întregi pe la uşi, iar unii dintre cei care reprezentau firme de consultanţă fuseseră derutaţi şi uneori chiar păcăliţi. Odată refăcută toată această reţea de legături utile, Mircea Grosu avea să descopere că deşi fondurile europene par uşor de atras, realitatea demonstrează că este mult de alergat. Dar a reuşit, iar asta e cel mai important lucru.
Proiecte importante pentru urbe
Nu mai puţin de şapte proiecte europene se află acum în faza de implementare. Printre acestea, dobândite prin programele de vecinătate România-Serbia 2005 şi 2006, avem: „Crearea şi modernizarea infocentrului turistic Drobeta”, „Crearea unei zone de agrement în Parcul Aluniş”, „Severinul medieval şi modern”, „Studiu de fezabilitate pentru baza de tratament Schela Cladovei”. În anul 2008, municipalitatea a depus, sub îndrumarea directă a lui Mircea Grosu, proiecte precum „Reabilitarea Palatului «Teodor Costescu» şi Cetatea Severinului”, „Reabilitarea reţelei de străzi urbane”, „Reabilitarea Parcului Rozelor”, „Întocmirea hărţii de zgomot pentru municipiul Drobeta-Turnu-Severin”, „Reabilitarea bulevardului Porţile de Fier”. În anul 2009, în cele 5 luni care au trecut, din cele 12 proiecte depuse, 6 fac referire la reabilitarea şi modernizarea reţelelor de străzi urbane, iar 4 proiecte vizează reabilitarea unor instituţii şcolare de marcă din municipiu, precum: „Şcoala Dimitrie «Grecescu»”, „Şcoala nr. 7”, „Colegiul tehnic «Lorin Sălăgean»”. Un viitor europarlamentar precum Mircea Grosu ar putea aprofunda din postura respectivă mult mai responsabil şi mai eficient dezvoltarea municipiului pe scheletul fondurilor europene.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu