duminică, 15 noiembrie 2009

Traian Basescu si Crin Antonescu



Fragmente din confruntarea electorala a celor doi candidati de sambata,14 nov, . de la Cluj :

Traian Băsescu: Domnule Antonescu, pentru că aveţi astăzi de la mine o bilă albă, aţi venit să participaţi la o dezbatere ţinând cont că preşedintele în funcţie are totuşi un program mult mai încărcat decât al candidaţilor care nu exercită această funcţie, mai ales un preşedinte care, datorită votului din parlament, trebuie să încerce să substituie în reprezentare şi guvernul, şi parlamentul, care şi-a luat puţin concediu, deci aveţi o bilă albă că aţi venit. Pentru acest lucru nu vă pun nici o întrebare.


Traian Băsescu: Vă mulţumesc.

Mihnea Măruţă: Domnule Antonescu. Sau haideţi să facem...

Crin Antonescu: Permiteţi o glumă, pentru că sunteţi un om cu simţul umorului. O s-o spun, cu speranţa că o permiteţi.

Traian Băsescu: Aveţi în vedere că fac şi eu o glumă pe urmă.

Crin Antonescu: Faceţi. Nu păreţi foarte voios azi. Dar, în fine, ne revine.

Traian Băsescu: Nu, sunt puţin...

Crin Antonescu: Ceea ce avem în noi nu se pierde niciodată. Dumneavoastră aţi spus că - apropo de bilele astea, eu vă mulţumesc, îmi daţi, nu îmi luaţi - aţi spus că dacă nu mai ieşiţi preşedinte, plecaţi pe mare.

Traian Băsescu: Da, pentru că am o meserie, o meserie bună.

Crin Antonescu: Meserie aveţi, dar cu ce plecaţi, că flotă nu mai aveţi?

Traian Băsescu: Vă răspund la întrebare, domnule Antonescu.

Crin Antonescu: Sunt întrebări, domnule preşedinte, pe care eu nu vi le-am pus pentru că aştept în continuare un răspuns de la dumneavoastră.

Traian Băsescu: Aş vrea să vă răspund.

Crin Antonescu: Vă rog.

Traian Băsescu: Nu m-am aşteptat niciodată ca dumneavoastră să aveţi abordarea securiştilor de după Revoluţie, spunând că preşedintele în funcţie a furat cândva flota.

Crin Antonescu: Dar nu am spus, am spus că nu e. Eu am spus că nu e. Atât.

Traian Băsescu: Domnule Antonescu...

Crin Antonescu: Este?

Traian Băsescu: ... o să vă dau o explicaţie.

Crin Antonescu: Dar nu am cerut-o.

Traian Băsescu: ... pe care v-aş ... Nu, dar trebui s-o dau pentru că aţi făcut afirmaţia. Nu există nici un document semnat sub numele Traian Băsescu, indiferent ce funcţie a avut, prin care să se fi aprobat vânzarea măcar a unei singure nave. Nu există. Deci o afirm la sfârşit de mandat şi la începutul celui de-al doilea mandat. Nu există un astfel de document.
Iar dacă dumneavoastră aveţi impresia că este posibil să câştigi alegerile prezidenţiale folosind schemele utilizate de Honcescu - vi-l aduceţi aminte? - ieşea în fiecare seară şi spunea "Băsescu iar a mai furat câteva nave".

Crin Antonescu: Păi m-aş mira să nu fie lângă dumneavoastră, că lângă dumneavoastră e Mischie, e Simirad, e Conţac, sunt oamenii care... E generaţia lui Honcescu.

Traian Băsescu: Da, dar nu e Iliescu, Hrebenciuc.

Crin Antonescu: Sunt lângă dumneavoastră.

Traian Băsescu: Deci nu sunt, uitaţi.

Crin Antonescu: Eu parcă aşa am văzut. În fine.

Traian Băsescu: Uitaţi-vă cine e lângă mine.

Crin Antonescu: Ei, dar câţi care nu se văd sunt lângă dumneavoastră.

Traian Băsescu: Deci, domnule Antonescu, hai să...

Crin Antonescu: Care nu se văd...

Traian Băsescu: Domnule Antonescu, lăsaţi-mă să termin, că v-am ascultat ca întotdeauna.


Traian Băsescu: Deci nu se pot câştiga alegerile prezidenţiale cu minciuni.

Crin Antonescu: Asta vă spun şi eu.

Traian Băsescu: Oamenii simt. Eu sunt... Am câştigat alegerile prezidenţiale, deci am o tură înaintea dumneavoastră, ştiţi, dacă e s-o luăm aşa.


Crin Antonescu: Nu am spus decât că nu ...

Mihnea Măruţă: Haideţi să păstrăm echilibrul cronologic, domnule Băsescu

Traian Băsescu: Alegerile prezidenţiale se pot câştiga numai pe corectitudine.

Crin Antonescu: Categoric. Ce aţi semnat dumneavoastră cu flota şi ce nu, nu-mi răspundeţi mie. Altora, dacă va fi cazul. Eu v-am spus doar că nu aveţi cu ce.

Traian Băsescu: Eu am vrut doar să vă informez.

Crin Antonescu: Că nu aveţi ce conduce, pentru că nu mai e flotă. Domnule Băsescu, vreau şi eu să ...

Traian Băsescu: Ştiţi care e deosebirea între mine şi dumneavoastră, din acest punct de vedere?

Crin Antonescu: Ei, dar câte deosebiri ştiu?

Traian Băsescu: Brevetul meu este valabil oriunde în lume.

Crin Antonescu: E adevărat.

Traian Băsescu: Sunt printre cei care pot circula liber în lume şi care au o meserie bine plătită oriunde.

Crin Antonescu: Asta dă o explicaţie, că alţii mai au flotă. Corect.

Traian Băsescu: Da.

Crin Antonescu: Sunt multe deosebiri între noi, apropo de tema de azi: educaţie şi economie. Mi-ar fi plăcut să discutăm despre educaţia şi economiile dumneavoastră, despre educaţia şi economiile mele, şi să vedeţi acolo deosebiri foarte mari. Dar daţi-mi voie să vă adresez, cu tot respectul, şi pregătindu-mă să fiu preşedintele tuturor românilor, inclusiv al dumneavoastră, dacă o să dea Dumnezeu. Domnule Băsescu, aţi susţinut...

Traian Băsescu: Dumnezeu dă, dar nu bagă în traistă, domnule Antonescu.

Crin Antonescu: Aşa e. Aţi susţinut multe teze corecte în timpul acestui mandat. Nu m-am sfiit să le susţin şi eu ca atare, chiar când m-am pus în conflict cu..., mă rog, chiar cu colegii mei de partid. Marea problemă este că, din toate acestea, nici din lupta cu mogulii, nici din lupta cu foştii dumneavoastră asociaţi - politic, vreau să spun, Patriciu, Vântu, Voiculescu, Iliescu - nu aţi câştigat nici una din aceste bătălii.
Au venit foarte mulţi oameni cu speranţă şi aţi - să nu folosesc un cuvânt dur - aţi înşelat-o, cum i-aţi înşelat pe tinerii capitalei fără locuinţă, care v-au votat la Primărie atunci când v-aţi luat o casă în Mihăileanu şi nu i-aţi dat unui cuplu de tineri o casă, aia sau alta. Aşa cum, fiu de militar, şi dumneavoastră, şi domnul Geoană, aţi înşelat aşteptarea şi nevoia de respect a unei instituţii în momentul când l-aţi pus pe Stănişoară să le taie sporurile şi să ne vândă să nouă palavre în parlament la moţiunea pe care am înaintat-o; când i-aţi permis primului ministru, domnul Boc, să includă în formula ‘pensii nesimţite’ oameni care şi-au riscat viaţa, aţi înşelat multe. Dar tezele rămân. Şi cu cea mai bună intenţie vă spun că, dacă aş fi în locul dumneavoastră, să ştiţi că m-aş gândi bine pe cine votez.
Dacă, într-adevăr, credeţi în lucrurile alea, dacă vreţi ca în România, sub preşedinţia lui Mircea Geoană, să nu se privatizeze instituţia prezidenţială, să nu se privatizeze guvernul şi să nu ne conducă mogulii, aceştia sau alţii, votaţi-mă, domnule Băsescu. Nu vă votăm.

Traian Băsescu: Domnule profesor, eu am înţeles să răspund fără să atac, în răspunsul meu. Vă rog să-mi acordaţi un drept la replică. Domnul Antonescu, cu minciunile lui Vântu, Voiculescu, nu veţi câştiga alegerile prezidenţiale.

Crin Antonescu: Nici Geoană, asta zic şi eu.

Traian Băsescu: Din păcate, mi-aş fi dorit tare mult să intraţi în turul doi, pentru că ar fi existat o garanţie că România nu ajunge nici pe mâna lui Iliescu, nici pe a lui Voiculescu, nici pe a lui Hrebenciuc. Păcat că, la sfârşit de dezbatere, aţi dus-o în derizoriul acuzaţiilor ieftine, fără acoperire. Credeam că aveţi un standard moral puţin mai ridicat. Vă mulţumesc.


Traian Băsescu: Ştiţi cum arată asta? Ca un laş care dă şi fuge. Eu v-am răspuns fără să vă acuz, dumneavoastră aţi profitat că aţi avut ultimul cuvânt şi aţi devenit, dintr-o dată, mic, dintr-o speranţă a mea. Vă mulţumesc.


Mihnea Măruţă: Vă rog să transmiteţi, pentru că suntem la Cluj, şi să răspundem acestei invitaţii, să transmiteţi câte un mesaj de 30 de secunde clujenilor. Domnule Băsescu.

Traian Băsescu: Eu nu voi ezita să continuu ceea am încercat timp de cinci ani, adică, pe fond, reformarea statului român. De la instalarea guvernului Emil Boc, am avut şansa să putem începe un proces accelerat de reformă. Trebuie reformat Parlamentul României, trebuie reformată clasa politică şi instituţiile statului.
Nu am avut un mandat uşor, a fost un mandat greu, dar mi-am asumat responsabilitatea să continui ceea ce am promis şi nu am terminat în timpul primului mandat. Probabil am fost prea optimist, crezând că România poate fi schimbată în cinci ani. Este indiscutabil nevoie de continuarea proceselor de reformare a ţării. Vă mulţumesc.


Mihnea Măruţă: Mulţumesc. Domnule Antonescu.

Crin Antonescu: Sunt bucuros că s-a întâmplat la Cluj această întâlnire. Nu îmi permit să dau bile, dar felicit pe domnul preşedinte pentru curaj, şi asta e marea diferenţă între Băsescu şi Geoană. Domnul Băsescu e un om cu acţiune nefastă, e un om care nu e un făcător de pace, cum ne spune Mântuitorul, şi România are nevoie de asta, dar e un om viu, e un om cu personalitate. Domnul Geoană nu e deloc. Şi îl felicit şi îi mulţumesc pentru această dezbatere. Sunt bucuros că ea a avut loc la Cluj, în inima Transilvaniei. Am venit aici fără nici un fel de reţinere, chiar dacă azi era un mare miting al unui partid advers, le mulţumesc gazdelor, le mulţumesc pentru ospitalitate şi le spun clujenilor, ca şi tuturor românilor: “nu-i credeţi, jocurile nu sunt făcute, avem o şansă după 20 de ani”.

Mihnea Măruţă: Vă mulţumesc domnilor. Succes!

Niciun comentariu: